قطره استریل چشمی گل مژه

قطره استریل چشمی گل مژه

اصولا چشم پزشکان قطره‌ها استریل چشمی یا آنتی بیوتیک را برای درمان گل مژه تجویز میکنند
به منظور درمان عفونت های چشمی از داروهای مختلفی مثل پماد چشمی استفاده می شود. پماد چشمی تتراسایکلین، جنتامایسین و آسیکلوویر برخی از انواع این داروها هستند. قرمزی، خارش و سوزش از عوارض احتمالی این داروهاست.
چشم عضو بسیار حساسی در بدن بوده و لازم است به هنگام درد و ناراحتی سریعا به چشم‌پزشک مراجعه کنیم. در خیلی از موارد پزشک بعد از انجام معاینات لازم قطره یا پماد چشمی تجویز می‌کند. چنانچه قصد دارید برای استریل کردن چشم و یا رفع برخی مشکلات دیگر آن از پماد چشمی استفاده کنید بهتر است ادامه این مطلب را دنبال کنید. در ادامه به معرفی برخی از انواع پماد چشمی و همچنین چگونگی استفاده از آن می‌پردازیم.
قطره استریل چشمی گل مژه
معرفی برخی از انواع پماد چشمی
۱. پماد تتراسایکلین
پماد چشمی تتراسایکلین (Tetracycline) از آنتی‌بیوتیک‌هایی است که در عفونت‌ چشم و جراحی‌های چشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه این دارو پرهیز کنید. این دارو حتما باید توسط پزشک تجویز گردد. توجه داشته باشید که در صورتیکه دچار تاری دید و سوزش چشم هستید پیش از شروع مصرف هرگونه داروی چشمی باید مورد معاینه پزشک متخصص قرار بگیرید. همچنین در صورتی که پس از ۳ روز از مصرف هر نوع پماد چشمی هنوز هم ناراحتی چشم ادامه دارد، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.
نحوه مصرف: قبل از اینکه از پماد چشمی استفاده کنید دست‌ها را به خوبی شسته و تیوب را با یک دست نگاه دارید و با دست دیگر پلک زیرین را به پایین بکشید. پس از آن مقدار تجویز شده از پماد چشمی را درون پلک داخلی چشم قرار داده و چشم را بسته و ۱ الی ۲ دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید که پمادهای چشمی حداکثر یک ماه پس از باز شدن درب آنها باید دور ریخته شوند.
۲. پماد جنتامایسین
پماد چشمی جنتامایسین (Gentamicin) در درمان عفونت‌های چشمی، درمان التهاب پلک، التهاب ملتحمه و مجرای اشکی، التهاب قرنیه و زخم قرنیه تجویز می‌شود. به دلیل بروز تاری دید در صورت استفاده از این دارو توصیه می‌شود از آن به هنگام شب استفاده شود. توجه داشته باشید که در صورت عفونت مجرای اشکی، کمپرس گرم و مالش دادن ملایم پوست محل مجرای اشکی می‌تواند به درمان کمک کند.
منبع : آکا

Comments

Popular posts from this blog

پیامک تبریک عید نوروز عاشقانه ، 99 + متن عیدت مبارک عشقم به همسر

متن در مورد ساعت مچی ، شعر و جملات زیبا درباره لحظه ها و ساعت عاشقی